Trīs "PAR" neliela vai vidēja uzņēmuma dalībai izstādē
Daudzu nelielu uzņēmumu vadītājiem dalība izstādē asociējas ar milzīgu naudas resursu izdošanu, kas uzņēmumam nav pa kabatai, turklāt arī brīvā laika nav tik daudz, lai tai gatavotos. Ikreiz saņemot uzaicinājumu pieteikt sava uzņēmuma dalību izstādē tiek pārdomāti jautājumi par tā jēgu. Tā kā uzņēmums ir neliels tiek nolemts - mūsu klienti jau noteikti izstādi neapmeklē, nav jēgas piedalīties. Šeit vietā jautāt, vai nevēlaties palielināt savu klientu skaitu? Vai negribat uzzināt kā jūsu uzņēmums izskatās uz pārējo nozares uzņēmumu fona? Ja atbilde ir apstiprinoša, lūk, iemesls dalībai izstādē!
Izstāde sniedz iespēju visātrāk satikt un iepazīties ar jauniem klientiem un sadarbības partneriem, novērtēt uzņēmuma pozīcijas attiecībā pret citiem nozarē esošiem uzņēmumiem un iegūt tūlītēju atgriezenisko saiti – noskaidrot klientu viedokļus un noslēgt jaunus sadarbības līgumus.
Pirmkārt, konkrētas nozares izstādi apmeklē tie, kuriem tā patiešam interesē. Jo kā gan citādi, cilvēki speciāli izbrīvē laiku savā dienas grafikā, maksā ieejas maksu un vairākas stundas pavada staigājam izstādes stendu labirintos vācot bukletus, brošūras un uzdodot interesējošos jautājumus stendā strādājošajiem. Un vienalga vai viņu mērķis ir ko nopirkt, uzzināt nozares jaunumus, iegūt sīkāku informāciju par kādu preci vai pakalpojumu, katrs no apmeklētājiem ir potenciālais klients, kuru iespējams iegūt, ja vien būsiet pienācīgi sagatavojies izstādei.
Otrkārt, izstāde ir iespēja pārbaudīt, cik spēcīgs, atpazīstams ir uzņēmuma zīmols vai piedāvātā prece un pakalpojums. Kā tas izskatās uz pārējo nozares uzņēmumu fona? Kā arī, izstāde ir iespēja, lai veicinātu uzņēmuma atpazīstamību. Tāpēc būtiski ir pareizi izvēlēties stendu un tā noformējumu, lai tas atspoguļotu uzņēmuma galvenās vērtības un paliktu atmiņā izstādes apmeklētājiem arī pēc tās. Stenda noformējumā jābūt uzņēmuma krāsām un simbolikai. Izvēloties izstādes stendu veidot no saliekamajiem stendiem, tos būs iespējams izmantot arī pēc izstādes – reklāmas akcijās, prezentācijās, degustācijās u.c. Varbūt tieši stends būs tas, kas potencialajam klientam pēc izstādes atsauks atmiņā jūsu uzņēmumu, ieraugot to kādā prezentācijā. Izstādē jākoncentrējas uz konkrētu preci vai produktu grupu, jo visu ko uzņēmums piedāvā vienā reizē nebūs iespējams noprezentēt. Tāpēc, lai neradītu haotisku iespaidu, jāizvēlas konkrētas preces vai pakalpojumus ko akcentēt izstādē.
Treškārt, pateicoties tūlītējas atgriezeniskās saites iegūšanas iespējai, izstāde ir tā vieta, kur uzzināt esošo un potenciālo klientu domas, novērtējumu par piedāvāto un saprast, ko nepieciešams mainīt un uzlabot vai gluži pretēji, kas ir uzņēmuma stiprās puses attiecībā pret konkurentiem. Kas savukārt, ne tikai palīdzēs savu uzņēmumu novērtēt skatoties no malas, bet arī, ja tiks ņemts vērā, palīdzēs tā attīstībai.
Gatavošanās izstādei un dalība tajā ir grūts, laikietilpīgs un sarežģīts uzdevums, kas turklāt prasa lielus finansiālus ieguldījumus. Taču laicīgi, precīzi un rūpīgi plānojot uzņēmuma dalību izstādē iespējams ietaupīt uz stenda vietas īri, izgatavošanu un uzstādīšanu, avio biļetēm un viesnīcas rezervāciju, ja izstāde norisinās ārpus Latvijas. Ieguvumi noteikti attaisnos ieguldījumus – jauni klienti un sadarbības partneri, iepazīti citi nozares uzņēmumi un novērtētas savas pozīcijas, kas palīdzēs veicināt uzņēmuma attīstību.