Stenda izvēle, iekārtojums un aprīkojums
Gluži kā kravājot ceļa somas pirms došanās ceļojumā, kad grūti izlemt, ko ņemt līdzi, kas noteikti būs nepieciešams, bez kā varbūt varētu iztikt vai gluži pretēji, ko noteikti nedrīkstētu aizmirst, tāpat ir ar stenda un aprīkojuma izvēli dodoties uz izstādi. Piedāvājam dažus ieteikumus, par to, kādu stendu izvēlēties, kā to iekārtot un kāds aprīkojums nepieciešams.
Pavisam vienkārši - acij skatāms, ausij tīkams un pozitīvu emociju raisošs, tādam ir jābūt stendam un tajā notiekošajam. Izstādes stends ir uzņēmuma vizītkarte, tāpēc tam jābūt nevainojami noformētam, lai piesaistītu apmeklētāju uzmanību.
Pirmkārt, jāapsver kādu stendu izvēlēties. Lielā mērā stenda tipu nosaka kaimiņu stendi, tāpēc ir jāzina, kāds ir izstādes telpas kopējais izkārtojums un kur atradīsies jūsu uzņēmuma stends. Stendus iedala sekojošos tipos - rindu stends, stūra, pussalas, salas (bloka) un āra stends, atkarībā no prezentācijas un prezentējamās produkcijas ir jāizvēlas vispiemērotākais tieši jums.
Rindu stendi parasti ir nostādīti rindās viens otram blakus, un šie stendi apmeklētājiem ir pieejami tikai no vienas puses, līdz ar to vienlaicīgi tam var pienākt klāt mazs skaits apmeklētāju.
Stūra stendi ir novietoti rindas beigās, un ir pieejami no divām pusēm, tādējādi iespējams vairāk apmeklētājiem tam pieiet vienlaicīgi. Apkārt apejamais laukums, ir daudz efektīvāks nekā stends, kas atrodas rindā.
Savukārt pussalas stends no iepriekšējiem diviem ir pieejams no trīs pusēm.
Salas (bloka) stends, ir pats dārgākais stenda tips, tam iespējams pieiet no visām pusēm, tas atrodas izolēts no visiem pārējiem stendiem. Šādi stendi ir ļoti labi no prezentācijas un reklāmas viedokļa, šādu stendu dizaina izveidošanai ir vajadzīgs laiks un fantāzija. Bloka stendi pieprasa sīku dizaina izstrādi līdz ar to stendiem ir dārgākas izmaksas.
Savukārt āra stendus izvēlas ļoti lieliem produktiem, kurus izstādes laikā paredzēts demonstrēt.
Kad stends izvēlēts, nākamais solis ir tā iekārtošana, dizains un aprīkojums. Stenda dizainam jābūt tādam, kas nekļūdīgi ataino uzņēmuma tēlu. Šeit noteikti nav vietas pretenciozam dizainam un arhitektūras eksperimentiem. Tā kā lielākā daļa informācijas tiek uztverta vizuāli, tad ļoti uzmanīgi ir jāpārdomā tas, kas tiks un kā tiks atainots.
Visiem produktiem ir jābūt parādītiem no labākās puses. Jo atraktīvāk eksponāti tiks pasniegti, jo ātrāk tiks piesaistīta apmeklētāju uzmanība. Kvalitāte ir daudz svarīgāka par kvantitāti. Lai to izdarītu pēc iespējas labāk, jāiztēlojas sevi preces potenciālā pircēja vietā, uzdodot sev sekojošus jautājumus:
- vai prezentācija ir pievilcīga acīm (dizains, krāsas u.c.);
- kā vizuālo efektu panākt ar krāsu un gaismu palīdzību;
- vai prece var tikt izstādīta tā, lai tā ir pieejama apmeklētājam vai nav jādomā par to drošību, jānodrošinās pret iespēju sabojāt, salauzt u.c.;
- kāda informācija ir nepieciešama, lai pastāstītu par preci (prezentācija, statistikas dati, stabiņu diagrammas u.c.);
- kā parādīt servisu;
- kā precīzāk parādīt pircēja ieguvumus no šīs preces?
Uzmanīgi ir jāapsver stenda aprīkojuma, mēbeļu izvēle. Atkarībā no izstādes mērķa, stenda veida un platības ir jāizlemj, kādas mēbeles nepieciešamas bez tradicionālajām- galda un krēsla. Piemēram, bāra lete, pie kuras mierīgā gaisotnē, malkojot kādu dzērienu, ar potenciālo klientu, tiek pārspriestas sadarbības iespējas.
Kopējā dizaina svarīga sastāvdaļa ir apgaismojums. Šeit ir atšķirība starp galveno apgaismojumu, stenda apgaismojumu un objektu apgaismojumu. Gaismas efekti var būt kā papildus atrakcija, kas stendā esošajam un notiekošajam piešķir īpašu pievilcību. Tā kā izstādes parasti notiek lielos angāros, telpās, ir ļoti svarīgi izvēlēties papildus apgaismojumu pašā stendā, lai izceltu savu produkciju. Tāpat iespējams vajadzētu padomāt par objektu individuālu izgaismošanu:
- lai radītu efektu pa gabalu;
- lai akcentētu produktus, kas tiek izstādīti;
- lai panāktu tumsas un gaismas efektu.
Šādu efektu iespējams panākt ar labiem griestu vai sienu prožektoriem. Taču objektu apgaismojums nedrīkst būt pārāk spēcīgs, lai izvairītos no apmeklētāju apžilbināšanas, kā arī, lai tas neradītu pārlieku lielu karstumu, tādējādi apgrūtinot stendā strādājošo darbu.
Kā vēl vienu ļoti svarīgu aspektu jāmin grafisko noformējumu. Informācijas prezentēšana vizuālā formā, izmantojot krāsas un grafiku, ir daļa no stenda dizaina. Pirmo iespaidu rada stenda izmērs un novietojums, kompānijas logo, uzraksti, un krāsu shēmas. Tam visam savukārt jābūt tādam, lai interesents jūsu stendu, izstādes lielajā hallē, atrastu pēc iespējas ātrāk, tāpēc, lūk, daži ieteikumi:
Produkta virsraksts
Visbiežāk produktu virsraksti ir tā informācija, kas visātrāk tiek pamanīta, tāpēc tiem ir jābūt labi izvietotiem stendā. Jāņem vērā sekojoši faktori: nosaukumam ir jābūt viegli izlasāmam, tādam, kas pievērš uzmanību, skaidram, tādam, kas iekļaujas kopainā.
Fotogrāfijas un slaidi
Fotogrāfijas un slaidi ļoti rekomendējas, jo tie padara sistēmu optimāli redzamu, augstas kvalitātes, lielformāta krāsu fotogrāfijas un slaidi kas ir relevanti izstādes tēmai, var radīt aizraujošu atmosfēru.
Audio vizuālie mediji
Pievilcības un uzmanības palielināšanai lieti noder audiovizuālie mediji, tādi kā filmas, TV, u.tml. Taču šie audio vizuālie efekti nedrīkst nospiest diskusijas, sarunas, kas risinās jūsu vai blakus stendā. Audiovizuālie mediji jāizmanto, lai demonstrētu produkciju, piemēram, ražošanas procesu, kuru nav iespējams parādīt uz vietas izstādē.
Stenda krāsu shēma
Krāsu izvēle ir tik pat svarīga kā visa kompleksa izvēle, tāpat kā firmas logo krāsu izvēle, tas viss kopā ietekmē kopējo kompānijas tēlu. Krāsas un krāsu kombinācijas padara uzņēmumu pamanāmu un pēc tā tas arī paliek atmiņā. Taču ir jāņem vērā arī kultūras, ētikas un reliģiska rakstura kritēriji, tāpēc uzmanīgi jāapsver krāsu, simbolu un grafikas izvēle. Tāpat nedrīkst aizmirts par krāsu psiholoģisko efekta uz apmeklētājiem un tiem, kuri strādā stendā. Piemēram, oranžā un sarkanā krāsa cilvēkus padara nemierīgus un nervozus, tajā pašai laikā zilai krāsai piemīt nomierinošs efekts.
Tehniskais aprīkojums, iekārtas
Papildus uzmanība ir arī jāpievērš tehniskajam aprīkojumam- elektrības padevei un sistēmai, ūdens padevei, telekomunikāciju sistēmai, audiovizuālajai sistēmai un biroja aprīkojumam (dators, skeneris, kopētājs u.c.). Protams, ne viss ir nepieciešams katram izstādes stendam, tas lielā mērā atkarīgs no izstādes veida, firmas produkcijas un prezentācijas. Savukārt papildu aprīkojums, dators, skeneris, kopētājs un cita veida biroja tehnika, ir nepieciešams gadījumā, ja kontakti tiek dibināti ātri, turpat izstādes laikā stendā un ir nepieciešams noslēgt sadarbības līgumu uz vietas stendā.