Reklāmrakstu sniegtās iespējas netiek novērtētas

Ko varam panākt ar reklāmrakstu iekļaušanu mārketinga stratēģijā, kādus rezultātus gaidīt? Un kāpēc Latvijā sniegtās reklāmrakstu iespējas netiek pienācīgi novērtētas? Pieredzē dalās Jānis Sprenne, SIA Double Score Interneta reklāmas un mārketinga speciālists.

Jautāts par reklāmrakstu izmantojamību Latvijā, J. Sprenne skaidro, ka patiesos reklāmrakstu apjomus ir grūti novērtēt, jo Latvijā ir liels skaits masu mediju, kur tos var publicēt - sākot ar rajona laikrakstiem un beidzot ar specializētiem nišas žurnāliem. Vēl Latvijā esot izteikta tendence slēpt to, ka tas ir reklāmraksts, tādējādi tiek sagatavots it kā parasts raksts, ar diezgan skaidri pamanāmu ievirzi - reklamēt kādu pakalpojumu vai produktu. Taču, ja skatās uz interneta medijiem, tad lielākajos portālos nedēļā parādās vidēji 3 jauni reklāmraksti, tādējādi var teikt, ka reklāmrakstu iespējas Latvijā netiek pienācīgi izmantotas.
-Nepamatota ir skepse attiecībā pret reklāmrakstiem, jo tiem ir novērojama augstāka efektivitāte kā cita veida reklāmai, tas ir plaši informatīvs materiāls, kuru lasa ieinteresēts lasītājs. Tas izlasa virsrakstu un, ja šķiet viņam saistošs, tad lasa pārējo tekstu. Tādējādi var teikt, ka pašu pamata tekstu izlasa pārsvarā tā auditorija, kuru interesē virsrakstā pieminētais produkts/pakalpojums vai īpašais piedāvājums, skaidro J. Sprenne.
Taču tāpat Jānis Sprenne skaidro, ka ne visus produktus iespējams reklamēt ar reklāmrakstu palīdzību. - Ir produkti, kuru noietu būtu grūti veicināt ar reklāmrakstu - piemēram, šokolādes batoniņi, bet pārsvarā tomēr sastopamie produkti un pakalpojumi ir tirgojami ar reklāmrakstu palīdzību. Reklāmraksta vispozitīvākā īpašība ir tā, ka tas ir gandrīz kā pārdevēja – klienta tikšanās, kur pārdevējam ir dota iespēja izteikties. Ja esi labs pārdevējs, tad ar reklāmrakstu vari tikt pie daudziem jauniem klientiem.
Taču, lai šādu efektu panāktu, nedrīkst aizmirst reklāmrakasta pamatnostādnes, labam reklāmrakstam ir jābūt precīzam, kodolīgam un pārdomātam. - Mūsdienu auditorija ir gana izglītota, lai saprastu, ka iepazīstas ar reklāmas materiālu, tādēļ tai uzreiz ir jāstāsta galvenais. Jācenšas izmantot pozitīvi vārdi, tekstam jābūt plūstošam, uzsver SIA Double Score pārstāvis.
Vaicāts kāda ir auditorijas attieksme pret reklāmrakstiem, vai tā nav skeptiska un, vai tie tiek lasīti? J. Sprenne izlabo: - Auditorijai ir attieksme pret produktu vai pakalpojumu, nevis pret reklāmrakstu. Tāpat kā viena TV reklāma patīk, cita ļoti nepatīk. Tas pats attiecas uz reklāmrakstiem - kāds uzrakstīs labu rakstu, kāds atkal sliktu. Un vienmēr būs kāds, kam tas nepatiks. Labu produktu nav nepieciešams ”iesmērēt”, pastāstot par to mērķauditorijai, tā to sāk pirkt.

-Taču, ja tiek tērēta nauda reklāmraksta publikācijai, tad uzņēmējam ir jābūt pilnīgi skaidram, kā konkrētais raksts palīdzēs viņa produktu/pakalpojumu noietam. Publicējot rakstu, ir jāņem vērā medijs, kurā tas tiks publicēts. Piemēram, internetā ir pavisam citi likumi kā reģionālajā laikrakstā. Būtu labi paredzēt, kas lasīs rakstu un pielāgot to šīs auditorijas izpratnei, skaidro SIA Double Score pārstāvis.

Sīkāku informāciju par reklāmrakstiem un to iespējām var uzzināt www.reklamasraksti.lv.