No monologa pie dialoga!

Nav daudz drosmīgo uzņēmumu Latvijā, kuri komunikācijai ar savu mērķauditoriju izvēlas blogu. Kāpēc uzņēmumi baidās veidot dialogu? Cik lielas pūles tas prasa uzņēmumam? Un ko sniedz šāda iespēja? Pastāstīt par savu pieredzi aicinājām priekšapmaksas sarunu kartes Amigo pārstāvi Elīnu Timermani SIA ZetCOM mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāju.

Jautāta, kā Amigo izlēma veidot korporatīvo emuāru E. Timermane skaidro, ka ņemot vērā dažādu informācijas apmaiņas veidu straujo attīstību, uzņēmums jau sen sajutis vajadzību komunikācijā no monologa pāriet uz aktīvu dialogu ar interesējošo auditoriju. Un blogs ir vispiemērotākais risinājums šāda komunikācijas veida nodrošināšanai. Turklāt, interneta kā informācijas avota loma strauji pieaug! Tāpat pārstāve min, par labu emuāram pamudināja arī fakts, ka Amigo komandā strādā interesantas personības, cilvēki, kam ir ko teikt gan par uzņēmumā notiekošajām lietām, gan arī par citām, sabiedrībā aktuālām tēmām. - Mēs dodam iespēju šiem cilvēkiem izteikties. Amigo vienmēr ir bijis pionieris dažādu jaunu risinājumu ieviešanā, un arī šajā, korporatīvo blogu, jomā startējām kā vieni no pirmajiem, uzsver E. Timermane.

Jautāta, vai blogs ir attaisnojis uz sevi liktās cerības E. Timermane skaidro, ka Amigo blogs ir salīdzinoši jauns un nav pietiekami aktīvi strādāts pie tā popularizēšanas publiskā telpā, līdz ar to, ja uz blogu skatās kā uz komunikācijas kanālu ar visu sabiedrību, tad cerētie rezultāti vēl nav sasniegti.

-Šobrīd Amigo blogs lielākoties pilda iekšējās komunikācijas kanāla lomu, kurā darbinieki uzzina par notikumiem uzņēmuma iekšienē. Taču tuvākajā laikā plānojam blogu aktīvāk izmantot komunikācijai ar savu mērķauditoriju un sabiedrību kopumā. Tad arī varēsim aktīvāk izmantot bloga sniegtās iespējas un priekšrocības, uzsver ZetCOM pārstāve.

Lūgta pastāstīt par ieguvumiem, kādus sniedz korporatīvais blogs uzņēmumam, SIA ZetCOM mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja skaidro, ka ieguvumi ir vairāki, - Tas ir informācijas kanāls, kurā ikviens interesents var uzzināt informāciju par mūsu uzņēmumu bez masu mediju interpretācijas. Tāpat tā ir iespēja mums demonstrēt auditorijai savas patiesās vērtības, atvērtību, aktivitāti. Kā arī ļaujot blogā izteikties ikvienam uzņēmuma darbiniekam, mēs ne tikai dodam darbiniekiem platformu izpausmēm, bet arī demonstrējam mūsu uzticēšanos viņiem, stāsta uzņēmuma pārstāve.

Jautāta, ko ieteiktu uzņēmumiem, kuri šaubās par korporatīvā bloga izveidi, Elīna Timermane skaidro, ka pirmkārt, uzņēmumam ir jāsaprot vai tam ir nepieciešams korporatīvais blogs (vai šī uzņēmuma pamatdarbībai tas spēj ko dot). Vai uzņēmums var būt pilnībā atklāts un ir gatavs atbildēt uz „neērtiem” jautājumiem, komentāriem. Otrkārt, jāsaprot un jāizdomā, kāda veida blogs tas būs: domāts darbiniekiem, uzņēmuma iekšējo dzīvi atspoguļojošs, korporatīvo informāciju atklājošs, nozari aptverošs un tml. Treškārt, jārēķinās, ka veidojot blogu, tam nepieciešams piesaistīt cilvēku, kurš rūpēsies par regulāru interesanta satura papildināšanu un atbildēšanu uz komentāriem. Jo bloga galvenā priekšrocība atšķirībā no mājas lapām ir atgriezeniskā saite ar auditoriju. Ja to prot pareizi izmantot, uzņēmums var būt liels ieguvējs.

Ja nosauktie kritēriji šķiet izpildāmi un Jūsu uzņēmumam piemēroti, pievienojies drosmīgajiem, sāc blogot!