Izstāžu stendu aprīkojumu tendences

Aizvien vairāk izstāžu nozarē ienāk modernās tehnoloģijas. Tās diktē izstāžu norises gaitu un stendu materiālu un aprīkojumu izvēli. Stendi tiek izgatavoti no viegliem materiāliem, izvēloties spilgtas krāsas un organiskas formas, kā arī liela loma tiek piešķirta apgaismojumam un tehniskajam aprīkojumam. Tas dod iespēju stendiem būt mobiliem, viegli transformējamiem un interaktīviem.

Pēdējā laikā stendu aprīkojumā un dizainā aizvien vairāk tiek izvēlēts audums. Audums var tikt izmantots tikai kā akcents nelielai stenda daļai vai arī visam stendam. Viena no jaunākajām tendencēm – par fonu izmantot caurspīdīgu materiālu uz kura tiek rādītas dažādas grafikas, attēli, instalācijas. No interjera viedokļa audums rada vieglu un gaisīgu noskaņu, stenda apmeklētājs nejūtas ierobežots nelielajā stendā.

Tāpat aizvien biežāk savienojumā ar metāla konstrukcijām izstāžu stendos stabilu pozīciju ieņem koks. Savienojumā ar metālu tas izskatās gaumīgi un mūsdienīgi. Šāda veida konstrukcijas ir izturīgas un tās iespējams izmantot vairakkārt.

Apgaismojums un krāsas – būtisks aspekts stenda dizainā

Vēl pirms pāris gadiem katram stendam atsevišķi netika izvēlēts apgaismojums. Šobrīd, lielajos konkurences apstākļos, kad izstādē piedalās vairāki simti uzņēmumu, būtu gandrīz neiespējami pamanīt izstāžu stendu, kuram nav sava atsevišķa apgaismojuma. Ar apgaismojumu tiek panākts vēlamais noskaņojums stendā, izgaismoti konkrēti produkti, radīti īpaši efekti, kas pievērš uzmanību. Ar apgaismojumu un gaismu efektu palīdzību tiek radīti uzņēmuma „stāsti”, izcelti produkti. Apgaismojums reizē kalpo arī kā stenda dizaina efekts.

Šobrīd izstāžu stenda dizainā dominē konservatīvo krāsu toņu – melnas, pelēkas un baltas jaukšana ar spilgto krāsu akcentiem – zaļas, dzeltenas, tirkīza u.c. Tehnoloģiju ietekmē aizvien lielāku popularitāti iegūts krāsu apgaismojums, ar kura palīdzību stends iegūst dažādas nokrāsas. Uz sienām tiek projicētas dažādas grafikas, attēli un tml. Tas savukārt pievērš apmeklētāju uzmanību un rada interesi par uzņēmumu.

Tehnisko aprīkojumu jaunākās tendences

Lai pievērstu un saglabātu apmeklētāju uzmanību izstāžu dalībnieki seko līdzi jaunākajām tehnoloģijām un iekļauj tās izstādes stendā. Tā, piemēram, nu vairs retums ir stendu, kuros nav displeju ar uzņēmuma video vai bildēm. Šobrīd runa jau iet par displeju izmēriem un formām, apgaismas metodēm un efektiem.

Izstādes laikā rīkotajās prezentācijās vai semināros tiek izmantotas interaktīvās tāfeles. Stendā izvietotajās interaktīvajās tāfelēs un planšetdatoros izstādes apmeklētājam ir iespēja ne tikai iegūt sev interesējošu informāciju, bet arī iepazīties ar uzņēmuma ražošanas procesu, piedalīties speciāli izstrādātā simulācijas spēlē vai virtuālajā tūrē (360 grādu panorāmas skats) izstaigāt uzņēmuma telpas. Izstādes apmeklētāji vairs nav tikai pasīvi potenciālie klienti, bet izmantojot dažādas mūsdienu tehnoloģiju iespējas, iekļaujas izstādē notiekošajā, pat diktēt nozares tendences.