Blogs – uzņēmuma palīgs komunikācijā ar tā mērķauditoriju

Blogs, emuārs, tīmekļa žurnāls, interneta žurnāls vai dienasgrāmata, tā ikdienā dēvējam individuālas personas vai kolektīva veidotu tīmekļa vietni internetā, kas veidota dienasgrāmatas formā. Kas īsti slēpjas aiz šiem nosaukumiem? Un kā to iespējams pielietot komunikācijā ar mērķauditoriju, sīkāk šajā rakstā.

Korporatīvā emuāra nolūks var būt jebkāds, kompānija to var izmantot, lai informētu par saviem piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, vai arī, izmantot to, kontaktu uzturēšanas nolūkos ar savu mērķauditoriju. Veidojot korporatīvo blogu, uzņēmumam ir iespēja pašam tieši un aktīvi piedalīties tēla veidošanā, kas ir īpaši svarīgi interneta laikmetā.

Bloga galvenās pazīmes ir ātrums- biežas un pastāvīgas publikācijas, vienkāršība, pārskatāmība un personiskums. Bloga ziņa var būt pavisam īsa un par tās autoru var kļūt ikviens. Tam raksturīgi dažādi hiperlinki - saites uz citiem ar autora tēmu saistītiem tekstiem. Tādējādi stāstījumam veidojas neskaitāmas versijas, atbildes, minējumi un nobeigumi - tas ir kā nebeidzamais stāsts.

Lai izprastu to uzņēmumu motīvus, kuri kā vienu no komunikācijas instrumentiem izmanto blogu piedāvājam izvērtēt tā plusus un mīnusus.

  1. Bezmaksas publicitāte. Viss, kas ir nepieciešams, izveidot interneta vietni, kurā regulāri tiek ievietota jaunākā informācija- rakstu, fotogrāfiju vai video formātā. Blogs vienlaicīgi var kalpot kā bezmaksas reklāma, jo tajā lasītāji var uzzināt par uzņēmuma jaunumiem, sniegtajām iespējām un piedāvājumiem, par kuriem, tradicionāli tiktu stāstīts reklāmā, līdz ar to iztērējot lielu naudu.
     
  2. Neformāla, nepiespiesta komunikācija. Ar blogu starpniecību var izteikties neformāli, tāpat kā sarunājoties. Tas sniedz iespēju mērķauditorijai justies daudz tuvāk konkrētajam uzņēmumam.
     
  3. Tūlītēja atgriezeniskā saite. Izmantojot emuārus savā komunikācijā, tā nekad nebūs vienvirziena bez iespējas uzzināt, ko tad īsti par Jums domā mērķauditorija. Kas jūsos ir tāds, kas tiem liek izvēlēties tieši Jūsu piedāvāto preci vai pakalpojumu, bet kāpēc daļa no tiem, kurus, it kā uzrunājat, aiziet pie konkurentiem.
     
  4. Nav nepieciešamas īpašas iemaņas. Lai rakstītu emuāru nav nepieciešamas īpašas iemaņas, pietiek ar nelielu darbinieku apmācību, kā blogu veidot un Jūsu komunikācija ar klientu var sākties.

Raugoties no organizācijas perspektīvas, pielietojot emuārus savā ikdienas komunikācijā ar klientiem iegūsiet sekojošas priekšrocības: labāku un ātrākuinformācijas plūsmu, ar kuras palīdzību informēsiet sabiedrību par firmas piedāvātajām iespējām un jaunumiem.

Nodrošināsiet ciešāku saikni ar saviem klientiem un sadarbības partneriem, ko nodrošinās atgriezeniskā saite, kura ir iespējama komunicējot ar emuāru starpniecību.

Kā arī organizācija visu laiku būs lietas kursā, par to, ko sabiedrība domā par viņiem, tā teikt turēs „roku uz pulsa”.

Taču neskatoties uz emuāru pozitīvajām īpašībām un augsto produktivitāti, to rakstīšana nav viegls darbs. Emuāru administrēšana prasa daudz laika un, ne katras organizācijas iekšienē ir persona, kurai būtu pietiekami daudz laika, lai rakstītu, atbildētu uz sabiedrības jautājumiem, komentāriem, regulāri papildinātu blogu ar jauniem ierakstiem, līdz ar to emuāram netiek pietiekami sekots līdzi un tas zaudē savu sākotnējo nozīmi.

Bet, ja tomēr, pēc Jūsu domām, emuāra pozitīvās īpašības ir daudz spēcīgākas par trūkumiem, ņemiet piemēru no tādiem Latvijā atpazīstamiem uzņēmumiem, kā Amigo un Limolux, kuri jau kādu laiku, kā vienu no komunikācijas instrumentiem izmanto emuāru rakstīšanu, un nodibiniet ciešāku saikni ar savu mērķauditoriju.