10 mārketinga aktivitāšu idejas mazam uzņēmumam
Joprojām vērojams stereotips, ka mārketinga aktivitātes un reklāma ir kas ļoti dārgs un neaizsniedzams nelielam uzņēmuma. Lai pierādītu pretējo, piedāvājam desmit idejas, kas ne būt neizmaksā dārgi, bet sniedz uzņēmumam iespēju gūt jaunus klientus, neieguldot milzīgus naudas līdzekļus reklāmās un cita veida mārketinga aktivitātēs. Dažas pat iespējams realizēt ar nelielu finansu ieguldījumu vai pat bez maksas, tik vien, kā jūsu ieguldītais laiks.
Kļūsti aktīvs sociālajos tīklos
Sociālo tīklu, twitter, draugiem.lv, facebook, jūsu uzņēmuma kontu izveide prasīs nedaudz laiku, pavisam nelielus finansu ieguldījumus, bet izveidos un palīdzēs uzturēt kontaktu ar nozares interesentiem. Tāpat tas palīdzēs būt nemitīgā mijiedarbībā ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, daloties jaunumos, idejās un atziņās. Esot aktīvs, vari uzturēt kontaktus arī ar savas nišas citiem uzņēmumiem, kas sniegs iespēju nodibināt kontaktus un iegūt sadarbības partnerus.
Kļūsti pats par sava uzņēmuma staigājošu reklāmu
Iegādājies kreklu, cepuri, somu, vējjaku u.c. ar sava uzņēmuma logo un mājas lapas adresi, valkā to masu pasākumos – koncertos, pilsētas svētkos, sporta pasākumos u.c. Tāpat uzņēmuma reklāmu vari izvietot uz sava auto, kaut vai tikai mājas lapas adresi, saukli vai logo.
Izveido oriģinālu, atmiņā paliekošu vizītkarti
Par vizītkaršu izgatavošanu tāpat ir jāmaksā, tad kāpēc nedaudz nepiemaksāt, izveidojot atmiņā paliekošu, oriģinālu vizītkarti? Turklāt, vizītkartei nav jābūt ierastā standarta – nelielam papīra gabaliņam. Par vizītkarti var kalpot arī pildspalva, balons, aproce u.c. priekšmeti, uz kuriem uzdrukāts uzņēmuma nosaukums un kontaktinformācija.
Atlaižu kupons vizītkartes aizmugurē
Nepamatoti reti vizītkarti izmantojam kā reklāmas instrumentu. Kāpēc gan neuzdrukāt uz tās aizmugures atlaižu kuponu kādai jūsu piedāvātai precei vai pakalpojumam?
Izmanto barteri kā norēķināšanās veidu
Ne vienmēr nauda jāizmanto kā norēķināšanās veids. Turklāt, ja tavs uzņēmums ir tikko sācis darboties, ir ierobežoti finansu resursi mārketinga aktivitātēm, piedāvā, apmaiņā pret reklāmu, vai kādu citu mārketinga aktivitāti, norēķināties ar savu produktu vai pakalpojumu.
Novērtē un atceries esošos klientus
Būsiet pārsteigti, ka uzturēt labas attiecības ar esošajiem klientiem nemaz nav tik grūti un laikietilpīgi. Piezvaniet un apsveiciet dzimšanas dienā, nosūtiet apsveikuma kartiņu Ziemassvētkos vai Jāņos. Uzaiciniet uz izstādi, kurā piedalās Jūsu uzņēmums, nosūtot personīgu ielūgumu. Vai nosūtot kuponu ar speciālu atlaidi, jūsu pakalpojumiem, tieši pastāvīgajiem klientiem. Tas parādīs, cik svarīgi jums ir esošie klienti un liks tiem justies novērtētiem.
Pajautā saviem klientiem atsauksmes par jums
Nav noslēpums, ka draugu, paziņu, vai vienkārši interneta forumu lietotāju ieteikumiem izvēlēties kādu uzņēmumu vai pakalpojumu, ir ļoti liels spēks. Vispirms pārbaudām atsauksmes internetā, apjautājamies draugiem pirms iegādāties kādu preci no konkrētā uzņēmuma. Tāpēc nekautrējies saviem esošajiem klientiem pajautāt atsauksmes par jums rakstiskā veidā, piemēram, ietvītojot twitterī, vai pievienojot atsauksmi reklāmai, kas izvietota laikrakstā vai internetā.
Akcija, par kuru visi runās
Visiem jau apnikušas garlaicīgās „Rudens preču izpārdošanas akcijas”, „Lielās Ziemassvētku atlaides” u.c., savai atlaižu akcijai izdomā ko smieklīgu un nebijušu, lai visi par tevi runā, tā veicinot atpazīstamību un piesaistot jaunus klientus. Piemēram, „Esmu salauzis kāju, tāpēc – 25% visām precēm”.
Sponsorē sporta pasākumu
Kļūsti pamanām un gūsti gandarījumu atbalstot kādu sporta pasākumu. Tam pat nav jābūt ļoti lielam pasākumam, sāc ar vietēja mēroga, bet iegūtās priekšrocības būs tā vērtas.
Uzrīko degustāciju vai prezentāciju
Labi zināmas ir veikalu prezentācijas un degustācijas, kurās iespējams iepazīt jaunus produktus. Ja tavs uzņēmums ir tikko sācis darboties un naudas šādām prezentācijām nav paredzētas, kāpēc gan neuzrīkot prezentāciju vai degustāciju birojā, uzaicinot draugus, draugu draugus un paziņas?
Šīs ir tikai dažas no aktivitātēm, kuras izmantojot tiks audzēti uzņēmuma „muskuļi”, lai pēc laika, esot atpazīstamiem, varētu ķerties klāt pie lielākiem mārketinga instrumentiem.
Izmantotie resursi: http://smallbizbee.com/